donderdag 3 februari 2011

027: Analoog dilemma

De laatste Lomography store die ik bezocht heb, was in Berlijn en dat is ondertussen een tweetal jaar geleden. Bij gebrek aan cash, stond ik daar eigenlijk zwaar te balen (de enorme kater zat daar ook voor iets tussen waarschijnlijk). Anyways, in Londen bevindt zich ook een Lomography store en heb echt zin om een camera te kopen. Eén vraag, welke? 

Ik wil al een tijdje de Diana F+ en had die eigenlijk al gekocht bij de release van de camera. Diana werkt echter met 120film en dat schrok mij wat af, omdat ik écht geen idee had hoe dat in zijn werk ging.  Ik wou ook niet alles verknoeien... Dus dat pareltje heb ik op zijn beurt weer ingeruild voor een tweede Fisheye, maar dat is een heel ander verhaal!



Of zou ik een Holga kopen? Een echte Lomo-klassieker die ook met 120film werkt.



Ik heb mijn twijfels... Bij Diana F+ krijg je wel wat meer features, zoals pinhole which is nice. Holga heeft daarentegen wel een ingebouwde Colorsplash flash. Goh, de hartverscheurende keuzes van het leven... Misschien kom ik wel met een heel andere camera thuis hé.

Liefs,


1 opmerking:

  1. Hé Ellen, ik heb een Diana en das echt een leuk ding. Niet inzitten met de film, ik bestel 'm op de site van lomography en dan valt het wel mee van prijs. Ik liet ze vroeger ontwikkelen bij Alltech in Gent, want niet alle fotografen ontwikkelen nog 120film (in de buurt van 't Grimbergse heb ik er nog geen gevonden) maar je kan ook gewoon bij Hema of Di laten ontwikkelen.
    Geen Holga-ervaringen hierzo, maar deze lijkt me ook wel heel erg tof: http://shop.lomography.com/cameras/panoramic-cameras/sprocket-rocket ... Al wil ik het dilemma niet nòg groter maken natuurlijk :) ik heb 'm al een paar keer in een virtueel winkelkarretje gestoken en weer uitgehaald, 't is zo makkelijk om (te) veel geld te geven aan lomospulletjes, die site is echt gevaarlijk! :D
    Veel succes met de keuze, hoe dan ook zullen er wel hele super foto's uitkomen :)
    XXLynn

    BeantwoordenVerwijderen