donderdag 10 februari 2011

028: Londen, part I

First things first.

Day 1: Soho, China Town, Piccadilly Circus, Regent Street en Oxford street. 

De zon scheen volop hier! Heel leuk dus om rond te slenteren in een buurt zoals Soho. China Town is eigenlijk wel een must-eat-place-to-be. Voor weinig centjes, krijg je hier wel een lekkere maaltijd of zelfs een buffet! Eerlijk gezegd valt er niet al te veel te melden over dag één, aangezien we praktisch een halve dag door hebben gebracht in... Topshop.  I'm so ashamed. 

Piccadilly Circus

Day 2: Een dag van culinaire hoogstandjes met bezoekjes aan Covent Garden, Abercrombie and Fitch (wat inderdaad geldt als een volwaardig avontuur), Carnaby Street en again Oxford Street.

Alweer een zonnige dag in het Londense die we goed ingezet hebben, beginnende in het wondermooie Covent Garden. Sympathieke winkeltjes met elk een apart karaktertje. Lees: Tatty Devine en andere talloze winkeltjes van waar ik eigenlijk de naam niet meer van weet... Trouwens, één ding dat me is opgevallen hier, ze hebben hier echt voor alles een winkel. Alles! Zelf touw. Touw ja...  Maar ach. De eerste dag snelde ik al de Urban Outfitters op Oxford Street door, maar ik moet zeggen hun winkel in Covent Garden is een pareltje! 

Na al dat shoppen, moeten we natuurlijk energie opdoen. Patricia (leve Twitter!) had me een geweldige lunchtip gegeven, nl. Jamie's Italian. Ohja, den Oliver. Ik moet zeggen, ik ben er weg van! Ik niet alleen, ook Isabelle en Gaetan vonden deze plek awesome! Serieus hé. Lekkere kaart en geweldige bediening. Zelf zo geweldig, dat ik er geen enkel probleem van maakte om een glas wijn te drinken van 6,25 pond (7 komma wat euro). Dus, aan iedereen die in Londen vertoeft en graag een snelle, lekkere en gezonde hap binnen wilt, raad ik aan om hier eens langs te gaan. You won't regret it!

Gaetan and I trying to show our love for Jamie's Italian... in a way.

Na het eten, gingen we naar Abercrombie and Fitch, speciaal voor ons Isabelle. Man! Wat een belevenis! Door de geblindeerde ramen en luide dance-muziek leek het wel op een nachtclub. Vriendelijk zijn ze daar wel. Hey! Well, hi handsome guy. - Hi! Hello... - How do you do? Euhm,... - Hello! Euhm, what up? ... Dit alles gebeurde in een mum van tijd van welgeteld 5 à 10 seconden. I kid you not. We hebben trouwens het personeel (aka modellen) proberen te tellen voor jullie en we zijn gestopt aan 30. Zowel jongens als meisjes staan ofwel te helpen, ofwel te dansen, ofwel te poseren, ofwel hallo te zeggen... Ze hebben dus allen een duidelijke, specifieke taakvervulling. 

Trouwens, even langs Hummingbird Bakery gegaan en deze taart wordt mijn zoete dood: 



Cheers!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten