maandag 8 november 2010

002: Music Monday

Afgelopen week was... -niet dat ik gehuild heb, maar triestig. Les volgen op twee scholen is een klein beetje hel. Twee keer mails checken, twee keer uur- of lokaalveranderingen in het oog houden en twee keer zoveel moed hebben om papers te schrijven. Enerzijds moet ik mijn eindwerk opnieuw doen in Mechelen (waarover ik nog altijd niet te spreken ben) plus, een Franse paper (voor een derde keer, don't. even. ask.) en anderzijds moest ik die week ook een probleemstelling schrijven voor de Ugent. Fuck. Klinkt wel oké, maar ik verzeker je, dat is het niet! Even dacht ik aan opgeven, maar dat wil ik ook niet. Ik wil zeker mijn master, dus.. even op de tanden bijten.

GELUKKIG, hebben we muziek! Als ik op ben van de zenuwen moet ik iets rustigs hebben om naar te luisteren. Liefst singer-songwriter. Aaah, en toen ontdekte ik Perfume Genius. :)
Sowieso al mooi om naar te luisteren, maar werd nog mooier nadat ik zijn raison de chanter had gelezen.

“I spent my whole life hiding from the things that happened to me, to my family and friends. The entirety of all these experiences: abuse, addiction, suicide, all that cool stuff, I couldn’t bear to look at it."

"I have always played the piano but was really embarrassed of my voice, so I never sang. But a few years ago, after spending a long time alone, I suddenly had something to say and my voice didn’t matter.”

Wel als ik het mag zeggen, ik ben blij dat hij is beginnen zingen, want zijn hele verleden levert hem wondermooie lyrics op! Listen away:


Meer muziek, volgende maandag! (Als ik me kan inhouden om tot dan te wachten)






Check: Last.fm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten